Google Website Translator Gadget

niedziela, 4 września 2011

Archiwum felietonów numizmatycznych.

Przez sześć lat, od czerwca 2002 do czerwca 2008 na portalu e-numizmatyka.pl publikowałem "artykuły numizmatyczne". Artykuł to słowo "duże", bardziej właściwe będzie nazwanie moich tekstów felietonami.

    Powstawały w zbożnym celu popularyzacji numizmatyki rozumianej jako kolekcjonowanie monet. Miały bawić ucząc i uczyć bawiąc.
Sądząc po obfitości korespondencji, którą otrzymywałem po każdym tekście i po pytaniach dotyczących ich treści, które stale otrzymuję (po dwóch latach od publikacji pożegnalnego felietonu!) cele zostały osiągnięte.

    Co jakiś czas trafiają do mnie prośby o pomoc w dotarciu do któregoś z tekstów. W miarę możliwości pomagam, ale przy tej okazji widzę, że część felietonów zniknęła, z części pozostały tylko fragmenty, w niektórych brak zdjęć. Przy okazji wiosennych porządków na dysku mojego komputera strawiłem godzinkę na przejrzenie archiwum felietonów i stwierdziłem, że warto by udostępnić je wszystkie w jednym miejscu. Przed wakacjami dostałem ofertę umieszczenia moich prac na jednym z popularnych serwisów numizmatycznych. W tej sytuacji uznałem, że pora na działanie. Zacząłem od wystąpienia o zgodę do właściciela portalu e-numizmatyka.pl - spółki INWESTYCJE ALTERNATYWNE PROFIT SPÓŁKA AKCYJNA (dawniej Express M Sp. z o. o.). Pan Prezes Mirosław Mejer zgodę wyraził - strona właśnie powstaje.

    Sukcesywnie, co kilka dni będę dodawał kolejne felietony zachowując oryginalny tekst, zdjęcia, porządek chronologiczny, w miarę możliwości podając linki do tekstów zachowanych na e-numizmatyce i aktualizując linki występujące w treści felietonów (jeśli to tylko możliwe).

Zapraszam więc serdecznie do odwiedzin
https://sites.google.com/site/felietonynumizmatyczne/

3 komentarze:

  1. Witamy po urlopie :-)
    Popieram archiwum felietonów... Numizmatyką zainteresowałem się w roku ubiegłym i próbowałem przeglądać Pana artykuły na e-numizmatyce, ale były one jakieś dziwne. Teraz już wiem dlaczego- ktoś je skrócił w sposób dość przypadkowy...
    Borowiak

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam

    Wydaje mi się, że popełnił Pan błąd w opisie monetki z felietonu:
    https://sites.google.com/site/felietonynumizmatyczne/2003/2003-07

    Przedstawiona monetka to 3 krajcary (a nie grosze jak Pan napisał) Fryderyka Wielkiego, mennica Wrocław, nakład 3 015 920, srebro próby 173.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście, że ma Pan rację.
    Dla czytelników żądnych szczegółowych wyjaśnień polecam lekturę: http://www.poszukiwanieskarbow.com/numizmatyka/duttchen.html

    Przygotowując "wznowienie" moich felietonów założyłem, że nie będę ingerował w treść (za wyj. ewidentnych literówek). Czasem tylko umieszczam dodatkowe komentarze poniżej tekstów.

    Dziękuję za zwrócenie uwagi. Zaraz dopiszę dodatkowy komentarz pod tekstem.

    OdpowiedzUsuń

Z powodu narastającej aktywności botów reklamowych i innych trolli wprowadzam moderowanie komentarzy.

Printfriendly