Google Website Translator Gadget

poniedziałek, 14 maja 2012

Gdańskie Zeszyty Numizmatyczne


Pismo ukazuje się od 1988 roku. Wydawcą jest Polskie Towarzystwo Numizmatyczne - Oddział w Gdańsku.

Jakiś czas temu koledzy z Gdańska udostępnili kilka numerów GZN na swojej stronie internetowej. Bardzo mnie to ucieszyło, bo w Zeszytach znalazłem kilka ważnych artykułów poświęconych współczesnym falsyfikatom gdańskich monet.

Nie wiem, czy mój wątek z cafe Allegro z marca 2010 r. (tu kiedyś był link do kopii cafe Allegro - niestety przepadł, jak i cała cafe) miał na to jakiś wpływ, ale po pewnym czasie dotarła do mnie wiadomość, że na stronie PTN Gdańsk zostaną udostępnione wszystkie archiwalne numery Zeszytów.

I słowo stało się ciałem - dziś można cieszyć się ponad setką numerów GZN.

Na koniec krótkiego (niedługo będzie dłuższy) wpisu jeszcze jeden adres
http://www.swissmint.ch/e/swissmint/muenzen/index.php
Mnóstwo technicznych informacji dotyczących procesu produkcji monet w Szwajcarii.




2 komentarze:

  1. Bardzo dobry ruch GZN

    Widzę sporo literatury dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Usunąłem komentarz będący reklamą nowego bloga numizmatycznego.

    Powód?
    Po pierwsze, to MÓJ blog. Mój, a więc to do mnie należy decyzja czy pojawi się na nim reklama czegokolwiek (czasopisma, książki, sklepu, portalu...).

    Po drugie, proszę nie liczyć na to, że będę polecał moim czytelnikom bloga, którego autor programowo lekceważy zasady ortografii i używa słowa numizmatyk w znaczeniu numizmat.

    OdpowiedzUsuń

Z powodu narastającej aktywności botów reklamowych i innych trolli wprowadzam moderowanie komentarzy.

Printfriendly