Google Website Translator Gadget

środa, 29 stycznia 2020

Finis coronat opus!

Nareszcie koniec. Książka "Miedziane monety koronne Augusta III" jest gotowa i dostępna.
Zapraszam na zakupy.
Można kupić w formacie cyfrowym (e-book) albo zamówić egzemplarz drukowany.

Spis treści:
  1. WSTĘP
  2. AUGUST III SAS (FRYDERYK AUGUST WETTYN)
  3. MENNICE MIEDZIANE AUGUSTA III
    1. DREZNO (DRESDEN)
    2. GRUNTAL (GRÜNTHAL)
    3. GUBIN (GUBEN)
    4. INNE MENNICE
      1. Lipsk
      2. Magdeburg
      3. Wrocław
      4. Lubowla (Lubownia)
      5. Szczecin
      6. Berlin
      7. Fałszerstwa z małych warsztatów
  4. OBIEG MONET — WIELKOŚĆ EMISJI
    1. SZELĄGI
      1. Drezno
      2. Grünthal
      3. Gubin
    2. GROSZE
      1. Gubin
      2. Grünthal
  5. DRUGIE ŻYCIE MIEDZIAKÓW AUGUSTA III
  6. OMÓWIENIE LITERATURY TEMATU
  7. LEGENDY, PORTRETY, HERBY
    1. AWERS
    2. REWERS
  8. OPIS CZĘŚCI KATALOGOWEJ
    1. TYPY SZELĄGÓW
      1. Typ drezdeński
      2. Typ gubiński
    2. TYPY GROSZY
      1. Typ gubiński
      2. Typ gruntalski
      3. Typy anomalne
  9. KATALOG
    1. ROCZNIK 1749 — SZELĄGI
    2. ROCZNIK 1750 — SZELĄGI
    3. ROCZNIK 1751 — SZELĄGI
    4. ROCZNIK 1752 — SZELĄGI
    5. ROCZNIK 1752 — GROSZE
    6. ROCZNIK 1753 — SZELĄGI
    7. ROCZNIK 1753 — GROSZE
    8. ROCZNIK 1754 — SZELĄGI
    9. ROCZNIK 1754 — GROSZE
    10. ROCZNIK 1755 — SZELĄGI
    11. ROCZNIK 1755 — GROSZE
    12. ROCZNIK 1758 — GROSZE
  10. INDEKS OSÓB
  11. LITERATURA
Gryząc palce czekam na pierwsze spostrzeżenia i oceny czytelników.

9 komentarzy:

  1. Zakupione! Pierwsze wrażenie to duże zaskoczenie pod względem objętości - to 304 strony!
    Na zapoznanie się z katalogiem przyjdzie u nas czas zapewne dopiero po aukcji, ale gratulacje że się udało dopiąć kolejne dzieło, które zapewne wejdzie do kanonu.
    Damian Marciniak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Objętość wynika z mechanizmu edytorskiego Ridero i narzuconego formatu. Mogło by być mniej stron, ale kosztem wielkości zdjęć w katalogu.

      Usuń
    2. Ja też zakupiłem... Dużo pracy włożył Pan w to dzieło - w sumie ok 9 lat, ale ile jazdy po muzeach, kwerendach, tłumaczeniach, przemyśleniach...
      Pierwsza część katalogu super, gratuluję, sam katalog trochę uwag... Szkoda, że zdjęcia słabej jakości, ale czasami trzeba cieszyć się tym co posiada się.
      CO do szelągów - pomimo, że zna Pan moje dwie odmiany z 1753 r, gdzie na rewersie brakuje znaków interpunkcyjnych czyli jest zapisane EL SAX 1753 (odmiana bez litery oraz Pańska S.53.R.U.b) nie uwzględnił Pan je w katalogu - nadmieniam, ze sam fotografował je Pan...
      Grosze - przy Pańskiej odmianie G.54.3.Z.V.i (kreski w koronie) nie pokazał Pan takiej samej sztuki bez kresek...
      Przy odmianie G.55.3.A.V nie uwzględnił Pan odmian znaków interpunkcyjnych (choć podaje jako warianty POL POL. POL:) czyli brakuje:
      na rewersie EL.SA.X.1755. (unikat)
      na awersie: AVGVSTVS III.REX.POL (unikat)
      AVGVSTVS III.REX.POL: (unikat)
      AVGVSTVS III.REX POL. (unikat)…
      W jeszcze jednej odmianie także występuję kropki w legendzie otokowej awersu (przy innym popiersiu).
      Oczywiście jeśli Pan sobie to dobrze przypomina, będąc na dwudniowej wycieczce w Krakowie otrzymał Pan wszystkie te monety by spokojnie w hotelu obejrzeć i sfotografować, stąd nie wiem skąd taka ignorancja do stworzenia swojego największego dzieła...
      Reasumując jako historia miedzianej monety AIII książka super, jako katalog - jest to raczej katalog Pańskiego zbioru, oczywiście z małymi wyjątkami... Jakie wyjątki? np. nr G.58.3.Z.V.d należy do mojego zbioru, a umieścił Pan fotografię w książce bez mojej wiedzy oraz nie umieścił Pan informacji skąd moneta pochodzi (a przy innych takie info umieszczał Pan) - wie Pan to już jest naruszenie praw....
      z poważaniem
      Rafał JANKE

      Usuń
    3. Cieszę się, że Pan się odezwał.
      Wiem, że nie uwzględniłem wszystkich wariantów. Przy takim ogromie materiału i regularnie pojawiających się nowych znaleziskach, trzeba w pewnym momencie podjąć decyzję o wydaniu. Przećwiczyłem to z katalogami dot. XX wieku. KP 1917-1918 doczekało się wydania czwartego, a nie dalej, jak wczoraj dostałem informację o nieodnotowanym przeze mnie egzemplarzu feniga 1917, który pojawił się na aukcji Gornego.
      Co do braków w części katalogowej - jak sam Pan zauważył, dotyczą głównie wariantów interpunkcyjnych. To, że pewne monety widziałem, a nawet mam ich zdjęcia to fakt, ale starałem się ograniczać do monet, które znam z więcej, niż jednego egzemplarza. Okazuje się, że nie do końca mi się to udało, bo jak Pan słusznie zauważył, pański grosz z 1758 jednak się w katalogu pojawił. Jego zdjęcie kiedyś zarchiwizowałem pomijając niestety informację o pochodzeniu monety. Jeśli czuje się Pan w związku z tym pokrzywdzony albo urażony, to przepraszam.
      Ridero narzuca półroczną karencję przed dokonywaniem zmian w publikacjach. Po upływie tego czasu albo usunę zdjęcie z katalogu, albo - jeśli się Pan zgodzi - pozostawię je, dodając informację o jej pochodzeniu.
      Pozdrowienia.
      PS Kiedy wyjdzie katalog miedzi SAP?

      Usuń
  2. Ale te monety widział Pan trzy lata temu... Wiem, że miedziaki AIII zaskoczą nas niejednokrotnie, ale wydając katalog ( a miał Pan dużo czasu) należy pokazać to co widziało się a nie to co posiada... Idąc Pańskim rozumowaniem nie powinno być dukata łokietka w żadnym katalogu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. PS. nie umieszcza Pan w katalogu monet znanych w jednych egz.? A trojaka AIII pokazał Pan, co więcej, nawet rozpisał się Pan na jego temat...
    Czy jestem pokrzywdzony lub urażony? Nie, przysługuje mi teraz prawo do odszkodowania - już miałem taki przypadek (to było ok 2010 r.) przy niszowym wydaniu wykorzystano zdjęcie mojej monety i dostałem kilkaset złotych plus 3 książki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytaty:

      "...otrzymał Pan wszystkie te monety by spokojnie w hotelu obejrzeć i sfotografować..."

      "...nr G.58.3.Z.V.d należy do mojego zbioru, a umieścił Pan fotografię w książce bez mojej wiedzy oraz nie umieścił Pan informacji skąd moneta pochodzi (a przy innych takie info umieszczał Pan) - wie Pan to już jest naruszenie praw......."

      Proszę o podanie, któryż to paragraf, którego kodeksu naruszyłem. Sam Pan potwierdził, że udostępnił mi Pan monety do sfotografowania.
      Fakt, nie zaznaczyłem, że ten konkretny egzemplarz jest z Pańskiego zbioru, ale jak napisałem, błąd zostanie naprawiony w terminie wynikającym z zasad Ridero. Panu pozostawiam wybór metody - usunięcie zdjęcia z katalogu albo wskazanie właściciela monety.
      Jak Pan widzi, nie korzystam z możliwości nieopublikowania Pana komentarzy, choć takie prawo mam i często komentarze są odrzucane. Myślę, że większą korzyść dla środowiska kolekcjonerskiego przyniosłoby opublikowanie rzetelnej recenzji komentowania wpisów na blogu.

      Usuń
  4. Dzień dobry,
    Pan nie zrobił zdjęcia, tylko wykorzystał moje...
    https://www.fotopolis.pl/warsztat/porady-fotograficzne/10790-prawo-a-fotografia-nasze-zdjecie-wykorzystane-bez-wiedzy-i-zgody

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcie Pana monety zostało przez Pana publicznie udostępnione na forum PS. Proszę poczytać o :
      https://poszukiwanieskarbow.com/forum/viewtopic.php?f=59&t=181309&start=90 https://photos.app.goo.gl/4qAsMSkKu4fCFvy49
      To samo zdjęcie przysłał mi Pan kiedyś emailem i tylko to zdjęcie miałem w archiwum.
      Zdjęcie z katalogu:
      https://photos.app.goo.gl/ddvSWczdtcR9T3fP8

      Usuń

Z powodu narastającej aktywności botów reklamowych i innych trolli wprowadzam moderowanie komentarzy.

Printfriendly