Google Website Translator Gadget

czwartek, 11 maja 2023

Im lepsza pogoda, tym mniej czasu na monety, ale...

 Im lepsza pogoda, tym mniej czasu na monety, ale...

Jak trzeba, to czas się znajdzie. Na przykład na Toruńskie Warsztaty Numizmatyki Antycznej. Edycja XXII, moja zaledwie piąta, ale pierwsza toruńska. Cztery razy byłem na toruńskich warsztatach w Krakowie, w tym roku przyszła w końcu pora na Toruń.  Świetnie było.  Najciekawsze dla mnie było wystąpienie pana profesora François de Callataÿ z Brukseli,  

będące prezentacją międzynarodowego projektu Fontes Inediti Numismaticae Antiquae (FINA), którego celem jest  zebranie, odczytanie, zbadanie i opublikowanie niedrukowanych dokumentów związanych z monetami antycznymi powstałymi przed 1800 rokiem, w tym korespondencji kolekcjonerów i badaczy. Wynikiem prac jest Fina Wiki - dla mnie rewelacja. Marzy mi się podobna baza wiedzy o naszych mennicach, a konkretniej, o ludziach z nimi związanych. 

Po wykładach odwiedziliśmy muzeum w toruńskim ratuszu. 


A później, długie, długie rozmowy przy rewelacyjnych daniach i napojach w Piernicovej. 

Jeśli będziecie w najbliższym czasie na Śląsku, koniecznie wpadnijcie do Bytomia na wystawę 

We wrześniu natomiast warto odwiedzić Praszkę by wziąć udział w seminarium „Nummus tamquam alter ego – Pieniądz to jakby drugie ja”. Seminarium odbędzie się 16 września w muzeum w Praszce. Do 15 sierpnia można zgłaszać referaty, więc jeśli ktoś miałby coś ciekawego do przekazania, ma jeszcze czas na przygotowanie krótkiego abstraktu i wysłanie do organizatorów. 

A poza tym? Ciągle "karmię" OpenNumismata danymi o monetach z mojego zbioru. Coraz bardziej mi się ten program podoba. Wpadłem na pomysł, żeby oprócz zdjęć monet, umieszczać w nim skany związanych z nimi dokumentów - faktur, ciekawszych fragmentów z katalogów, artykułów itp. Kwietniowy zakup:

Do każdej monety oprócz awersu i rewersu można dodać dodatkowych sześć zdjęć, na przykład rantu, zbliżeń istotnych fragmentów albo dokumentów.

Okazji do zakupów szukam głównie w Internecie. Przy tej okazji coraz częściej trafiam na dowody na to, że nie wszystkie internetowe informacje są prawdziwe i wiarygodne. Na przykład, jeśli ktoś będzie szukał informacji o wartości swoich monet, może się mocno zdziwić. 

I na dodatek to ostrzeżenie. Za taką cenę, biorę każdą ilość!

Nie tylko internetowe informacje wymagają ostrożności. Na przykład taki opis na "trumience" renomowanej przecież firmy. 

"Legend far from Rim". Doprawdy?

Dlatego...

Uczyć się, uczyć, uczyć.

Na przykład na seminariach, warsztatach, sesjach wykładowych, nie omijając kuluarowych rozmów podczas przerw w tych wydarzeniach.

 

1 komentarz:

  1. Opennumismata jest dla mnie programem o przesyceniu tresciowym pochlaniajacym duzo czasu przy pracy biurowej. Proste arkusze tabelaryczne z numerm kat. i krötkimi informacjami glöwnymi, ktörych uzupelnienie nie trwa dluzej niz ok. 1 Minuty / +zdjecie pozostawia mi wiecej czasu na sedno sprawy ( szukanie, kupowanie,sprzedawanie ,informowanie i ogladanie monet)

    OdpowiedzUsuń

Z powodu narastającej aktywności botów reklamowych i innych trolli wprowadzam moderowanie komentarzy.

Printfriendly