Google Website Translator Gadget

poniedziałek, 12 listopada 2012

Chyba muszę przeprosić Pana doktora Lanza.

28 października wypatrzyłem na eBay.de taką aukcję:
Zapytałem więc kulawą niemczyzną
Auf welcher Grundlage Sie festgestellt, dass die Münze in Dresden geprägt wurde?
i na wszelki wypadek ustawiłem snajpera z niezbyt wysokim limitem.
Po kilku dniach przyszła odpowiedź:
Wygląda na to, że masz lepszą literaturę. 
Kiedy minął termin zakończenia aukcji, snajper powiadomił mnie, że "za późno". Jak to za późno?!
Po krótkim śledztwie okazało się, że aukcja została przedwcześnie zakończona przez wystawiającego, a monetę wystawiono ponownie, ze zmienionym opisem.

Znów poprosiłem snajpera, żeby się zaczaił i we właściwym momencie próbował ustrzelić dla mnie tego grosza.
Nie ustrzelił
Po osiemnastu przebiciach cena stanęła na 52 euro. Mój limit był znacznie niższy.

A tymczasem, podczas pracy nad miedziakami A3S doszedłem do wniosku, że grosze z popiersiem w antycznej zbroi, pomimo że maja datę 1754, wybito najprawdopodobniej kilka lat później i chyba nie w Gubinie, a w Dreźnie lub Lipsku.

I teraz mam dylemat. Przepraszać, czy nie przepraszać?

24 lutego 2016 -
Nie przeproszę. W międzyczasie dotarłem do publikacji, z których wynika, że grosze z popiersiem w zbroi antycznej z datami 1754 i 1755 wybito jednak w Gruntalu.



4 komentarze:

  1. Czy coś Pan może powiedzieć na temat tego krążka?http://vlep.pl/qrvgk4.jpg
    Jedyne z czym mi się kojarzy to guzik ale nie ma miejsca po uszku.Z góry dziękuję za pomoc w identyfikacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moneta.
    Halerz miasta Frankfurt nad Menem
    Bity w latach 1814-1825
    http://www.ma-shops.com/witte/item.php5?id=10834&lang=en

    OdpowiedzUsuń
  3. Nauczka, czasami nie warto się wtrącać. Być może, za pierwszym razem snajperek by wyłapał. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniej zależało mi na monecie (mam kilka egzemplarzy), bardziej na uzyskaniu informacji o źródle określającym miejsce bicia tych groszy.

    OdpowiedzUsuń

Z powodu narastającej aktywności botów reklamowych i innych trolli wprowadzam moderowanie komentarzy.

Printfriendly